Articol publicat in NoCash.ro
Prezent la evenimentul de lansare a platformei Tribuna Consumatorilor, Cosmin Vladimirescu, director general Mastercard pentru Romania si Moldova, a declarat ca in materie de alfabetizare în domeniul financiar suntem în coada Europei. Cu toate acestea, evoluția numărului de carduri bancare în România în ultimii ani a fost una spectaculoasă, fiind unul dintre factorii care contribuie la cresterea gradului de educatie financiara prin atragerea in sistem de noi clienti.
Cel mai nou produs care a determinat zeci de mii, poate sute de mii de clienti, sa faca o plata cu un card pentru prima oara in viata lor, este cardul de masa, despre care oficialul MasterCard spune ca a ajuns la un nivel de penetrare in piata de aproape 50%.
„Evoluția a fost una spectaculoasă de la un an la altul. Singurul indicator care a depășit creșterea numărului de carduri a fost creșterea gradului de utilizare, în special pe tranzacții contactless. Cardurile de masă, care au apărut acum aproape 2 ani, nivelul de penetrarea fiind de aproape 50%, la finalul anului vom fi la un milion de carduri de masă, sunt niște instrumente tranzacționale. Intră în categoria de produse reglementate și nu pot fi folosite pentru a retrage numerar, deci toate tranzacțiile sunt pentru cumpărături și 85% dintre acestea sunt realizate contactless”, a mai spus Vladimirescu (foto), citat de profit.ro.